Home

Zelf meten, zelf denken, zelf doen!

Welkom op de Handwerklessen site!

trudyAls 6-jarige genoot ik al van de handwerklessen op school, waar ik breien en haken leerde, dus handvaardigheid zat er al jong in.Ik zal me nu eerst even voorstellen, ik ben Trudy Noordergraaf geboren van Oosterom en opgegroeid in Woerden. Na 26 jaar in Bodegraven gewoond te hebben woon ik nu al 16 jaar in Kamerik(gem Woerden), namelijk aan de Lindenlaan 11 3471 CV. Mijn telefoonnummer is: 0348-400012 emailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.                  

Als 16-jarige begon ik al op mijn moeders handnaaimachine met "zelf kleding maken"  en toen ik een aantal jaren later in het huwelijk trad stelde ik mijn man voor, om voordat alle rekeningen zouden binnen komen, ik eerst maar eens een electrische naaimachine moest aanschaffen. Want in die tijd werd je ineens gebombardeerd tot huisvrouw, dus volop vrije tijd om te hobbyen, bijna dag en nacht zat ik achter de naaimachine.

Maar toen kwamen ook de teleurstellingen dat "mijn kledingstuk" niet werd zoals ik het in gedachten had. Om een kledingstuk te naaien heb je een patroon nodig, toen ik de patronen uit verschillende bladen met elkaar ging vergelijken, snapte ik er helemaal niets meer van. Een aantal jaren later ging ik een coupeuse-leraressen opleiding volgen en werkelijk toen ging er een wereld voor me open. Toen leerde ik namelijk "zelf patronen" maken, dat mijn kledingstuk niet altijd werd wat ik in gedachten had, zat niet in mijn naaikunst maar in de patronen, dus "de basis" was niet goed!

Vervolgens heb ik 20 jaar(van 1979-1999) een eigen modevakschooltje in Bodegraven gehad, waar ik knip-naai en patroontekenlessen gaf, de kracht van mijn naailessen waren de op maat getekende patronen. Ik heb zelfs een cursist eens horen zeggen, patronen van Trudy vertrouw ik beter als mijn eigen vent. Vervolgens, toen de kinderen volwassen en uitgevlogen waren, heb ik nog 12 1/2 jaar als voedings- assistente in het verpleeghuis in Woerden gewerkt. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en op dit moment geef ik regelmatig brei- haak- naai- patchworklessen(op de naaimachine) en patroontekenlessen in de Blokhut in de tuin.Ook haak ik met plastic, dat noem ik een hobby waarbij het mes aan twee kanten snijdt, goed voor het milieu en goed voor de portemonnee, toch heel belangrijk in deze tijd?

De cursisten betalen per keer(€ 10,00 per 2 uur) en het is geen wekelijkse verplichting om te komen. Dus dames hartelijk welkom in de Blokhut, ik denk heel graag met jullie mee en verdiep me van A tot Z in de brei-haak-naai- en patchwork- patronen. Dus als je b.v een lange broek hebt die "die heel lekker zit", laat van de lange broek een patroon maken en kom deze in 3 lessen bij me maken. WELKOM!